Környezeti nevelést segítő ötletek, tippek

Zoé meséi

Zoé meséi

Segítség, elfoglalt vagyok!

2022. január 19. - JBrigó

 

nevtelen_blogszalagkep_1.png

A cím magáért beszél azt hiszem. Talán te is együtt érzel vele. Ha igen, akkor egy nagyon is igaz közhelynek tűnő mondattal vezetnélek bele ebbe a cikkbe.

Nem vagy egyedül!

Az utóbbi időben én is egyre sűrűbben állok meg szinte már a hajam tépve, hogy ami eddig működött, most nem megy, mert sokkal elfoglaltabb vagyok, mint például tavaly ilyenkor. Bevallom őszintén egy darabig úsztam az árral, de minél jobban telt az idő - és persze nem változott semmi - annál inkább éreztem biztosan, hogy változtatnom kell a bevett rendszeremen, mert ez bizony a zöld nevelés rovására ment.

Hangsúlyoznám is egyből az elején, hogy még lavírozom, keresem a számomra ideális megoldást, ugyanakkor szeretnék segíteni azon túl, hogy biztosítalak afelől, nem vagy egyedül ezzel. Olvastam, kutattam is a témában, így ennek - valamint eddigi tapasztalataimnak - eredményét szeretném csokorba szedve átadni most neked. Így remélhetőleg egy kis segítő kézre lelsz a környezeti nevelésben te is, én is. :)

 

Alvásidő

Napközben, ha még alszik a gyerkőc azt az időt mindenképpen érdemes kihasználni. Bevallom nekem a saját időmből való lecsípés ment meg lelkileg igazán, de ez utóbbira nem biztatlak, hiszen negatív következménnyel jár, főleg hosszútávon. De mielőtt leülnél, ha alszik a család…

 

Tervezz!

 

Fogj egy füzetet, jegyzettömböt, laptopot, bármit! Nekem itt is az vált be, hogy minden IS van. Rám sajnos vagy nem sajnos, de az a jellemző, hogy bizonyos dolgok vezetését, és így tervezését is elektronikus formában preferálom. Ugyanakkor van - főleg a spontán ötletek, tervek -, amiket kézzel, papírra szeretek jegyzetelni.
Mindig más van kéznél, ennek megfelelően vezetem a dolgaimat. Példának okáért a férjemmel használjuk a Google Naptárat a közös teendőknek, amiket párhuzamosan vezetünk egy sima, mezei asztali naptáron is.
Évekig próbálkoztam saját határidőnaplóval. Volt is időszak, amikor nagyon bevált, de az életkörülmények változásával ez értelmét vesztette. Nálam
Bármelyik megoldást válaszd is, a legfontosabb az, hogy a saját és családod igényeihez alkalmazkodj, ne hozzám!

Tömbösítés 

A napok, hetek beosztásához muszáj elsajátítanom ezt a módszert - na, itt tartok most, mert nekem ez nehéz. Tömbösíteni úgy, hogy ne csússzak bele a halogatásba. Ennek ellenére szeretnélek téged is erre biztatni. 
Tehát ha találsz időt, alkalmat, ülj le, és tervezd meg. Első körben tűzz ki a hétre egyetlen napot, amikor a környezeti nevelést elő tudjátok venni. Ha teheted szúrj be adott hónapra, minden hétre egy ilyen napot. Gyűjtsd össze a témákat, és oszd el. Ha ezek megvannak, jöhet a kivitelezéshez a tömbösítés.

Példa tömbösítéshez:

1.nap: a választott témákhoz leírás kutatása, összegyűjtése

2.nap: eszközök összeírása

3.nap: eszközök összegyűjtése, előkészítése

4.nap: kivitelezés

Eszerint a példa szerint tervezéssel együtt összesen 5 nap alatt tudsz egy egész hónapra környezeti nevelést beiktatni. Nálam mindig bevált eddig (is) a B terv. Mindig van arra az esetre, ha például Zoénak nincs kedve, beteg vagy ő vagy én, közbejön valami, stb. Ez segít abban, hogy ne zökkenj ki, a rendszer ne boruljon, egyfajta tartó vázként tud funkcionálni. Érdemes így olyat választani “vész” esetére, ami minden helyzetben alkalmazható.
Előfordulhat az is, hogy a rendszert könnyebben vezeted be, ha nem egyetlen napra fókuszálsz, és tervezel, hanem szabadabban egy hétre, azon belül pedig "ahogy esik, úgy puffan" módszerrel veszed elő a tervezett programot a legalkalmasabb pillanatban.

Remélem tudtam segíteni, ha konkrét tippeket szeretnél, leírásokat, DIY ötleteket, akkor csatlakozz a Facebookos Zöld Nevelés csoportomhoz.

A bejegyzés trackback címe:

https://zoemesei.blog.hu/api/trackback/id/tr3416818726

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása