Környezeti nevelést segítő ötletek, tippek

Zoé meséi

Zoé meséi

Környezettudatos Halloween

2021. október 26. - JBrigó

Nem tudjuk kikerülni. Legalábbis, ha gyerekünk van. 
Nálunk idén először téma mélyebben ez az ünnep, így természetesen ennek is igyekszem megfogni a "zöld végét".

84a13a1ec14a68bd73974d8258a2e345.jpg

Kép forrása: Pinterest

Az Instagramon (én főleg csak itt barangolok) több eszméletlen jó jelmezt láttam, amik bizony papírból (doboz újrafelhasználása) készült. Laikus első Halloweenozóként úgy sejtem, talán az egyetlen olyan megoldás, amely nem csak környezetbarát, de látványos is lehet egyben.
Segítségül hívtam a Pinterestet, és gyűjtöttem neked néhány ilyen szuper ötletet:

 

 

Dobozok nélkül

 

Nem mehetek el ugyanakkor amellett, hogy nem minden anyuka tud "kraftolni" ilyen jelmezeket ilyen-olyan okból kifolyólag. Én is azok közé tartozom, akiknek idén nem fér bele egy ilyen volumenű DIY (Do It Yourself - Csináld magad).

Hogyan lehet mégis környezettudatos a Halloween akkor?

Roppant egyszerű! Ha nem vásárolsz feleslegesen össze mindent, ha azt veszed csak meg, amire TÉNYLEG szükség van, már zöld lépést teszel. A pazarlás ugyanis az egyik olyan tényező, amely a jelenlegi, globális helyzethez vezetett, valamint megalkotásával orvosolható lenne vagy legalábbis csökkenthető a probléma. Ennek okán felnőttként újratanulni a tudatos vásárlási szokásokat, felülírni azokat óriási lépésnek bizonyul. És ami a legfontosabb, ez is SZÁMÍT!

 

A jelmez nálunk

 

A fentiek tudatában én hogyan csinálom? 
Nem azért írok erről, mert tökéletes vagyok, guru a témában, hanem pontosan az ellenkezőjét szeretném megmutatni. A tökéletlenséget, amellyel ugyanúgy tudok tenni, odafigyelni.
Zoénak tehát találtam egy korának és persze méretének (nem utolsó sorban ízlésének) megfelelő jelmezt. Mivel "one size" (egy méret) elvileg jövőre is simán jó lehet. A gyerekek ráadásul szeretnék beöltözni, így egy sima hétköznapi játék során is előkerülhet, ezért nem gondolom, hogy a TUDATOS jelmez vásárlás gond lenne. 
Egyébként, ha nagyobb nálatok a gyerkőc érdemes lehet megfontolni még a kölcsönzés lehetőségét.

 

Dekoráció

 

Mindig a korosztály számít, hogy a te gyereked mekkora, hiszen az adja az igényét is erre. Nálunk Zoénak nyilván nem kell például pókháló vagy szellemek, boszorkányok, etc. mindenhová. Úgy gondolom mint mindig most is a legfontosabb a mértékletesség.
Állítsatok fel határokat, és lehetőleg olyan dekorációt vásároljatok, amelyeket biztosan hosszú évekig tudtok majd elővenni.

 

Csináld magad!

 

Ha együtt csináljátok, azzal a kötelék is erősödik csak, fejleszted vele a gyermeked, és szuper mókás időtöltés, nekem elhiheted! 
Én is ezt az opciót választottam. Levegőn száradó gyurma segítségével készítettünk néhány szellemet Zoéval, valamint kis cuki szellemeket papír és hurkapálca felhasználásával. Mindegyikükkel játszunk is, szóval azoknak az apróságoknak még inkább bejön ez az opció, ahol a szerepjátékok népszerűbbek.
Összegyűjtöttem korosztálytól függetlenül néhány DIY ötletet a Pinterestről, amiket akár együtt is el lehet készíteni a gyerkőccel:

 

 

Láthatod tehát, hogy ha környezettudatosságról van szó kifejezetten egyszerű dolgokra is bátran lehet gondolni. Nem csak akkor, és azzal segítesz, ha nulla szemetet termelsz, és megvonsz magadtól, magatoktól mindent. 

Ha "zöld Halloween" mellett döntesz, ne felejtsd el megmutatni nekem a végeredményt! Csatlakozz a Zöld nevelés Facebook csoportomhoz, ahol időről időre osztok meg játék ötleteket a környezeti neveléshez, valamint egyéni kedvezményt is biztosítok a tagok számára a webshopban!

Jó tervezgetést kívánok!

A bejegyzés trackback címe:

https://zoemesei.blog.hu/api/trackback/id/tr7016736146

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása